SUS söker kårvalsfunktionärer

Stockholms universitets studentkårs vision är att de studerandes inflytande, medverkan och gemenskap under sin tid på universitetet skapar en studietid i världsklass. Stockholms universitets studentkårs uppdrag är att främja förutsättningarna för detta vid Stockholms universitet.

Om uppdraget

Vi söker kårvalsfunktionärer till administrativa och praktiska uppgifter under kårvalet. Uppgifter kan variera, men generellt sett står du som informatör vid valbåset.

Om dig

Du vill medverka till ett studentnära campus präglat av studenters inflytande, medverkan och gemenskap vid Stockholms universitet och du bjuder in andra till att vara aktivt medskapande i denna utveckling.

Vi ser gärna att du är

·       engagerad, positiv och tycker om att prata med människor.

Praktiskt rörande uppdraget

·      För uppdraget utgår ett arvode på 110 kr/timme.

·      Uppdraget omfattar perioden 23 april-3 maj

Ansökan

Sista ansökningsdag är 1 april, men urval sker löpande. Skicka en motivering varför du passar som kårvolontär till karval@sus.su.se

Märk din ansökan med ”Ansökan kårvalsfunktionär”.

Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi behandlar din ansökan och återkommer till dig om du blir kallad till intervju. För att kunna behandla din ansökan kommer personuppgifter och information som du lämnar att hanteras inom ramen för vår rekryteringsgrupp, d.v.s. endast av personer på studentkåren som deltar i rekryteringen. Information kommer inte att delas med utomstående. Efter avslutad rekryteringsprocess kommer din ansökan och associerade personuppgifter att tas bort från våra system.

Om oss

Stockholms universitets studentkår är en medlemsorganisation för alla SU-studenter. Vi arbetar för att förbättra studenternas villkor och vardag. Vår målsättning är en studietid i världsklass där du som student är aktivt medskapande i att påverka din utbildning och ges möjlighet till ett rikt socialt liv på campus. Vi är även en bolagskoncern som erbjuder studentvänliga priser för träning, kurslitteratur och restaurang- och cafébesök.

Vi värdesätter professionalitet, engagemang, öppenhet och tillgänglighet.

Mer information

Är du nyfiken på hur vardagen på studentkåren ser ut? Följ oss på Instagram @sustudentkar

Styrelseledamot till Frescati Sports Center

Stockholms universitets studentkår (SUS) är en medlemsorganisation som arbetar för att förbättra studenternas villkor och vardag. Vårt uppdrag är att studenter vid Stockholms universitet aktivt ska kunna påverka sin utbildning. Vår målsättning är en studietid i världsklass och att studenterna ska ha tillgång till ett rikt socialt liv på campus. SUS är också en bolagskoncern som erbjuder studentvänliga priser för träning, kurslitteratur och restaurang- och cafébesök. Frescati Sports Center (nedan verksamheten) drivs av AB Frescatihallen, som är ett företag ägt av Stockholms universitets studentkår.

Om Frescati Sports Center
Verksamheten erbjuder ytor för olika bollspel, badminton, tennis, bordtennis, minitennis samt gym, gruppträning m.m. Den huvudsakliga målgruppen är studenter och anställda vid Stockholms universitet, men verksamheten och lokalerna kan även nyttjas av allmänheten, företag och föreningar. Som ledamot kommer du att vara med och forma bolagets framtid. 

Bolaget söker nu två nya ledamöter till sin styrelse.

Arbetsuppgifter
Styrelsen ansvarar för bolagets förvaltning, organisation och strategiska arbete. Detta innebär att varje styrelseledamot har ett ansvar att vara insatt i alla frågor gällande den övergripande verksamheten. Som styrelseledamot förväntas du att delta i och/eller driva kortare projekt, inom ramen för styrelsearbetet. Engagemanget som styrelseledamot ger också erfarenheter i operativ drift av företag.


Om dig
Du vill medverka till ett studentnära campus präglat av studenters inflytande, medverkan och gemenskap vid Stockholms universitet och du bjuder in andra till att vara aktivt medskapande i denna utveckling.

Vi söker dig som har ett tydligt studentperspektiv och ett stort idrottsligt intresse och  

  • är resultatinriktad och har god organisatorisk förmåga

  • är ansvarsfull, flexibel och har lätt att samarbeta

  • har erfarenhet av praktiskt arbete i föreningsstyrelser

  • studerar eller har studerat vid Stockholms universitet

Meriterade

·     erfarenhet av engagemang i studentkårens verksamhet eller studentorganisationer på campus 

·     erfarenheter från tidigare styrelsearbete och/eller relevant arbetslivserfarenhet

·     intresse för och/eller kunskaper i företagsekonomi, affärsutveckling och/eller juridik

·     erfarenhet av att driva eget företag

·     idrottslig verksamhet

Varaktighet och arvode
Styrelsens ledamöter väljs på två år. Mötesarvode utgår.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2019 . Skicka ansökan med meritförteckning och personligt brev till: rekrytering@sus.su.se
Märk din ansökan med ”ABF ”. Bifogade filer endast i PDF.

Vi behandlar din ansökan och återkommer till dig om du blir kallad till intervju. För att kunna behandla din ansökan kommer personuppgifter och information som du lämnar att hanteras inom ramen för vår rekryteringsgrupp, d.v.s. endast av personer på studentkåren som deltar i rekryteringen. Information kommer inte att delas med utomstående. Efter avslutad rekryteringsprocess kommer din ansökan och associerade personuppgifter att tas bort från våra system.


Studentkåren välkomnar sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Kontaktpersoner

Frågor om uppdraget besvaras av verksamhetschef Camilla Sjölund Lundevall, Stockholm universitets studentkår, per e-post till rekrytering@sus.su.se

SUS söker två medarbetare på deltid till kårexpeditionen

Vi söker två medarbetare som vill vara studentkårens ansikten utåt 1-2 heldagar i veckan, periodvis mer, i vår kårexpedition i Studenthuset. Kårexpeditionen är en viktig del av studentkårens verksamhet för svenska och internationella studenter.

Stockholms universitets studentkårs vision är att de studerandes inflytande, medverkan och gemenskap under sin tid på universitetet skapar en studietid i världsklass. Stockholms universitets studentkårs uppdrag är att främja förutsättningarna för detta vid Stockholms universitet.

Om uppdraget

I rollen som medarbetare i kårexpeditionen ansvarar du för:

·       Administrering av medlemskap

·       Att svara på frågor om studentkåren i stort och frågor om medlemskap i studentkåren

·       Att svara på frågor om campus och studentlivet på Stockholms universitet

·       Telefon- och mejlhantering

·       Assistera på evenemang, som exempelvis kårfrulle, och där sälja medlemskap och assistera medlemmar

·       Ge utmärkt service och vara behjälplig gentemot studenter och medlemmar.

Om dig

Du vill medverka till ett studentnära campus präglat av studenters inflytande, medverkan och gemenskap vid Stockholms universitet och du bjuder in andra till att vara aktivt medskapande i denna utveckling.

 

Vi ser gärna att du är

·       Ansvarsfull, strukturerad och serviceinriktad

·       Flexibel, har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig efter nya arbetsformer och rutiner

·       Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Erfarenhet från servicerelaterat arbete ses som meriterande. Erfarenhet från andra kår- eller föreningsengagemang ses som meriterande men är inget krav.

Om att vara förtroendevald

Att vara förtroendevald under ett verksamhetsår är en unik möjlighet att påverka och utvecklas i att leda sig själv och andra. Du får möjlighet att ta dig an dina uppgifter med stort eget ansvar och lösa dem med stöd av dina kollegor. Vårt mål är att din tid tillsammans med oss andra på kåren ska vara rolig, utvecklande och givande.

Praktiskt rörande uppdraget

·      För uppdraget utgår ett arvode på 110 kr/timme.

·      Uppdraget omfattar 1-2 heldagar (ca kl. 10-16) per vecka under minst en termin.

·      Tillträde sker snarast som möjligt och innefattar arvoderat utbildningspass.

·     Som förtroendevald omfattas du inte av kollektivavtal.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 31 mars, men urval sker löpande. Skicka CV och personligt brev (max 1 A4) till rekrytering@sus.su.se

Märk din ansökan med ”Medarbetare på deltid till SUS kårexpedition”.

Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi behandlar din ansökan och återkommer till dig om du blir kallad till intervju. För att kunna behandla din ansökan kommer personuppgifter och information som du lämnar att hanteras inom ramen för vår rekryteringsgrupp, d.v.s. endast av personer på studentkåren som deltar i rekryteringen. Information kommer inte att delas med utomstående. Efter avslutad rekryteringsprocess kommer din ansökan och associerade personuppgifter att tas bort från våra system.

Om oss

Stockholms universitets studentkår är en medlemsorganisation för alla SU-studenter. Vi arbetar för att förbättra studenternas villkor och vardag. Vår målsättning är en studietid i världsklass där du som student är aktivt medskapande i att påverka din utbildning och ges möjlighet till ett rikt socialt liv på campus. Vi är även en bolagskoncern som erbjuder studentvänliga priser för träning, kurslitteratur och restaurang- och cafébesök.

Vi värdesätter professionalitet, engagemang, öppenhet och tillgänglighet.

Mer information

Frågor om studentkåren, enheten och rekryteringsprocessen besvaras av Johan Jaudat, medlemsansvarig på Stockholms universitets studentkår, på johan.jaudat@sus.su.se

 

Är du nyfiken på hur vardagen på studentkåren ser ut? Följ oss på Instagram @sustudentkar

Uppdrag som student-/doktorandrepresentant vid prövning om tillstånd att utfärda examen

Universitetskanslersämbetet (UKÄ) söker nu studenter och doktorander som bedömmare inom olika områden för att pröva tillstånd om att utfärda examen. Deadline för nomineringarna är 15 mars 2019. Mer information gällande updraget och ansökningprocessen hittar ni här:

Studentrepresentant i arbetsgrupp om internationalisering

Naturvetenskapliga fakultetens grundutbildningsberedning söker efter en student till en arbetsgrupp som ska se över fakultetens internationalisering. Gruppen arbetar både strategiskt och praktiskt med internationalisering, perfekt för dig som är student på Naturvetenskapliga fakulteten och intresserad av att lära dig mer om internationella samarbeten inom akademin. Gruppen har tre möten i vår med start den 29 mars. Hör av dig snarast till fakultetens studiebevakare (studiebevakare.natfak@sus.su.se) om detta är något för dig!

Nominering av studentrepresentanter till Rådet för den nationella referensramen för kvalifikationer

SFS söker nu en ledamot och en ersättare att ingå i Rådet för den nationella referensramen för kvalifikationer. Rådets främsta uppgift är att bistå Myndigheten för yrkeshögskolan med underlag inför beslut om vilken SeQF-nivå en kvalifikation motsvarar. Ersättaren får delta i rådsmöten om den ordinarie ledamoten inte kan närvara på mötet.

Uppdraget 

Rådet kommer att bestå av 14 ledamöter från olika intresseorganisationer och statliga myndigheter. Rådet sammanträder minst fyra gånger per år beroende på mängden inkomna ansökningar.

Tyvärr har myndigheten inga medel att arvodera ledamöterna för arbetet i rådet men ersättning för resor i samband med rådsmöten kommer att utgå.

Mandatperiod är 2019-03-15 till och med 2021-12-31.

För att ansöka så skickar du din ansökan till studrep@sfs.se senast den 3 mars 2019. Ansökan ska innehålla, se bifogad fil.

Läs annonsen här

SFS söker vikarierande press- och kommunikationsansvarig

Vill du vara med och stärka situationen för Sveriges studenter?

Sveriges förenade studentkårer (SFS) söker en vikarierande press- och kommunikationsansvarig fram till sommaren.

SFS är en medlemsburen påverkansorganisation och en stark röst i det offentliga samtalet om högre utbildning och andra frågor som rör studenter. Vi jobbar dagligen med att ha möten med makthavare, synas i media och ha kontakt med våra medlemskårer. Vi arbetar för att alla högre utbildning ska hålla hög kvalitet och vara tillgänglig för alla. Arbetsplatsen består av fyra anställda och två förtroendevalda presidialer.

Vi söker någon som vill nå ut med vår politik till makthavare och studenter. Som person uppskattar du ett högt tempo och snabba varierande arbetsuppgifter samtidigt som du också har förmåga att arbeta strategiskt. Du är social, har lätt för att samarbeta och har förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har ett driv och engagemang för att bidra till att SFS ska vara en spetsig påverkansorganisation. 

Vad?

I tjänsten ingår att:

  • Ansvara för kommunikationen i sociala medier (för närvarande fb, instagram och twitter)

  • Ansvara för innehållet på SFS hemsida

  • Ansvara för informationsutskick till medlemskårer

  • Hantera viss annan extern kommunikation, exempelvis presskontakter

  • Planera och sköta kommunikationen kring SFS deltagande i Almedalen 31 juni-7 juli.

Vem?

Vi söker en person som:

  • Kommunicerar väl i skrift

  • Har förståelse för opinionsbildning och politisk påverkan

  • Effektivt använder sociala medier för att nå ut med organisationens frågor

Det är meriterande om du:

  • Har kunskaper om högskolesektorn

  • Har erfarenhet från ideell sektor

  • Kan arbeta med grafiskt material

Villkor

Anställningen är vikariat på heltid fram till den 15 juli, med start så snart som möjligt.

Vid några tillfällen förekommer arbete under helg och kvällstid i samband med evenemang.

Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. SFS omfattas av kollektivavtal för Ideella och Idéburna organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen, Akademikerförbunden och Vision.

Din ansökan

Vi är måna om att tillsätta tjänsten snabbt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök genom att skicka CV och ett personligt brev till SFS ordförande Jacob Adamowicz via jacob.adamowicz@sfs.se, märk mailet med rubrik “Press- och kommunikationsansvarig”. För frågor kontakta ordförande Jacob Adamowicz på nummer 070-545 70 45 eller via mail jacob.adamowicz@sfs.se.

Personalrepresentant: Sebastian Lagunas Rosén, 076-545 01 10.

Annonsen hittar du här.

SSCO söker ansvarig för Bostadsdelegationen och Besvärsnämnden (BDBN)

­

Om oss

SSCO är en samarbetsorganisation för Stockholms student- och elevkårer. Vi har ca 40 medlemskårer och representerar genom dem ca 85 000 studenter.

SSCO grundade SSSB 1958 och har säkerställt att studenter ges möjlighet till en effektiv och rättssäker boprövning. Därför tillsätter SSCO en ansvarig för SSSB:s två överklagandeinstanser: Bostadsdelegationen (BD) och Besvärsnämnden (BN).

Beskrivning av rollen

Syftet med SSSB, och i förlängningen BDBN, är att tillhandahålla studentbostäder för studenter under studietiden.

Som ansvarig för BDBN upprätthåller du en trygg och rättssäker prövning av överklagandeärenden inom SSSB. Du kommer även att närvara vid SSCO:s studentråd (två per år) samt, om behovet uppstår, vid SSCO:s styrelsemöten.

Att vara ansvarig för BDBN innebär att du är ordförande i BD. BD fattar beslut i frågor rörande ansökningar om undantag från SSSB:s regler samt överklaganden av SSSB:s beslut. BD sammanträder på SSSB:s huvudkontor (nära Tekniska Högskolan t-bana), 1-4 gånger per månad (genomsnitt 2), på vardagar ca 09.00-17.00

Du arbetar i nära dialog med föredragande i BD, som utses av SSSB. Föredragande samlar ihop ansökningar och överklaganden inför BD:s sammanträden.

Rollen innebär även att du är föredragande i BN. BN fattar beslut gällande överklaganden av BD:s beslut. BN sammanträder i SSCO:s lokaler (Studentpalatset, Odenplan), 1-3 gånger per månad (genomsnitt 1), på kvällstid ca 18.00–22.00.

Inför BN:s sammanträden ansvarar du för att samla inkomna ansökningar och förbereda ärendena, som du sedan föredrar på sammanträdet. Du protokollför besluten och tillhandahåller protokollet till SSSB, och ansvarar för att administrera besluten, meddela sökanden om beslutet samt besvara eventuella frågor. Det är viktigt att du bidrar till att upprätthålla en rättssäker prövning.

Du kommer även i BN att arbeta i nära dialog med föredragande för BD.

I anslutning till både BD och BN:s sammanträden är du även tillgänglig att svara på frågor från de sökande om deras situation och om SSCO:s regelverk, primärt via mejl.

Till din hjälp har du SSCO:s styrdokument och mallar, samt praxis från tidigare beslut. Du kommer föra dialog med ansvarig person från SSSB samt övriga ledamöter i BD och BN.

Din närmsta chef är SSCO:s presidium. Samtliga ärenden i BD och BN är sekretessbelagda.

Som ansvarig för BDBN får du:

  • Fast arvodering om 3000 kr/månad;

  • en spännande arbetsplats där du träffar många studentaktiva;

  • gedigen möteserfarenhet;

  • god förståelse för arbetet med studentbostäder;

  • värdefulla erfarenheter inom hantering av överklagansprocesser;

  • bidra till att upprätthålla en trygg och rättssäker hantering av överklagansärenden;

  • inbjudningar till gemensamma aktiviteter och events hos SSCO;

  • möjlighet att vara en del av studentrörelsen.

Kvalifikationer och egenskaper:

Du är strukturerad, noggrann och integritet i ditt arbete. Vi lägger särskild vikt vid att du har erfarenheter av juridiskt arbete/ärendehantering eller förståelse för sådana frågor. Du behöver även ha en grundläggande förståelse för studenters sociala och ekonomiska förutsättningar för att bedriva studier.

God samarbets- och kommunikativ förmåga är en förutsättning för att klara av arbetet. Under vissa perioder kommer uppdraget som ansvarig för BDBN vara tidskrävande. Vi ser därför att du är stresstålig, saklig och har en stor respekt för hanteringen av ärendena.

Vi ser också att du delar SSCO:s värderingar.

Vi söker dig som:

  • har tidigare erfarenhet av juridiskt arbete eller förståelse för juridiska frågor;

  • har tidigare erfarenhet av att leda grupper;

  • har tidigare erfarenhet av administrativt arbete;

  • kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska;

  • har tidigare erfarenhet av arbete under intensiva perioder.

Meriterande:

  • du känner till Studentstockholm;

  • tidigare erfarenhet av styrelsearbete;

  • tidigare erfarenhet av föreningsarbete;

  • tidigare erfarenhet av arbete med studentbostäder;

  • tidigare erfarenhet av arbete med Ladok;

  • tidigare erfarenhet av medicinska frågor.

Meriter som liknande uppdrag och en juridisk eller medicinsk bakgrund, samt om sökande är student, tas i beaktning men vi välkomnar alla sökande!

Ansökan

Förtroendeuppdraget som ansvarig för BDBN är mötesarvoderat och upptar ca 15-20 procent arbetstid under 10,5 månader. Överlämning sker enligt överenskommelse. Du överlämnar också till din efterträdare efter att din mandatperiod är över.

Ansökan med personligt brev, CV och referenser skickas till SSCO:s styrelse på ordf@ssco.se.

Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag! Frågor kring uppdraget kan ställas direkt till innevarande ansvarig för BDBN på ordf@ssco.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Ämneslärarstudent till Programrådet vid ISD

Programråddet för Ämneslärarstudenter vid Institutionen för Språkdidaktik söker två ämneslärarstudenter. Detta uppdrag vänder sig till dig som läser ämneslärarprogrammet med Institutionen för Språkdidaktik som programansvarig institution

I Programrådet kan du som student direkt påverka din egen utbildning gällande frågor som kurser, kursinnehåll och kursmoment, schemaläggning, kurslitteraturen, och mer! Som representant bidrar du med ett studentperspektiv på de frågor som diskuteras samt att även du kan ta upp akutella synpunkter på programmet.

Möten hålls 3-4 gånger per termin och hålls på svenska. Posten som studentrepresentant är arvoderad och arvode utgår från de möten man deltagit i.

Frågor om uppdraget? Hör av dig till studiebevakare.larare@sus.su.se.

Nominering av student-/doktorandrepresentant vid prövning om tillstånd att utfärda examen

SFS söker nu student-/doktorandrepresentanter som bedömare till kommande prövningar om tillstånd att utfärda examen till Universitetskanslersämbetet (UKÄ). UKÄ prövar ansökningar om tillstånd att utfärda examen. Prövningarna görs utifrån föreskrifter i högskolelag och högskoleförordning.

För uppdraget att pröva ansökningar anlitar UKÄ bedömare med kompetens inom aktuella områden. De som ingår i en bedömargrupp är vanligtvis ämnesexperter, studentrepresentanter och arbetslivsföreträdare.

Uppdraget

Syftet med prövningarna av ansökningar om tillstånd att utfärda examen är att granska och bedöma om den planerade utbildningen har förutsättningar att uppnå kraven i högskoleförordningen och högskolelagen.

Mer detaljer om förutsättningar och principer för UKÄ:s examenstillståndsprövningar se länken. http://www.uka.se/kvalitet--examenstillstand.html

Dessa föranmälningar har inkommit inför hösten 2018:

  1. Ansökan om tillstånd att utfärda hälso- och sjukvårdskuratorexamen

  2. Ansökan om tillstånd att utfärda masterexamen inom företagsekonomi. Högskolan i Gävle.

  3. Ansökan om tillstånd att utfärda högskoleexamen inom teologi. Skandinavisk teologisk högskola (enskild utbildningsanordnare).

  4. Ansökan om tillstånd att utfärda ämneslärarexamen med svenska som andraspråk med inriktning mot årskurs 7–9 samt inriktning mot gymnasiet. Södertörns högskola.

  5. Ansökan om tillstånd att utfärda civilekonomexamen. Mittuniversitetet.

Bedömaruppdraget vid en prövning innefattar en mötesdag och en intervjudag. Tillkommer gör inläsning av ansökan och medverkan vid formuleringen av bedömningar i yttrandet.

UKÄ betalar arvode och står för resekostnader, logi och gemensamma luncher. Uppdragen påbörjas under hösten och avslutas som senast i juni 2019.

Vad vi söker

De nominerade ska ha relevant kompetens för bedömning av området för utbildningen. UKÄ söker en student/doktorand som är eller nyligen har varit student inom det sakområde som prövas eller inom närliggande sakområde. Erfarenhet av arbete med frågor som rör utbildningsmiljö och studentinflytande är meriterande.

Nominering

Skicka din ansökan till studrep@sfs.se senast 9 oktober 2018.

För sökande från en av SFS medlemskårer ska ansökan innehålla:

  • Nominering från en studentkår, medlem i en av SFS medlemskårer eller styrelseledamot i SFS,

    För att bli nominerad av Stockholms universitets studentkår, vänligen skicka CV och ett kort personligt brev till politisksekreterare@sus.su.se.

  • Om nomineringen kommer från medlemskår eller styrelseledamot ska nomineringen även innehålla kontaktuppgifter till ansvarig i den nominerande studentkårens presidium eller till nominerande styrelseledamot,

  • En presentation av nominerad person i form av ett personligt brev med en motivering till varför personen är intresserad av uppdraget,

  • Ett CV (inklusive personuppgifter) ska bifogas vilket beskriver de formella meriterna i form av arbetslivserfarenhet, utbildning samt andra för sammanhanget relevanta meriter,

 

Om din studentkår inte är medlem i SFS krävs det att du är nominerad av en studentkår eller en styrelseledamot i SFS. Studentkåren som nominerar behöver inte vara medlem i SFS. Övriga krav på ansökan är samma som ovan.

 

Tveka inte att kontakta studrep@sfs.se om du har frågor om uppdraget.

Ämneslärarrepresentant i Institutionsstyrelsen vid Institutionen för språkdidaktik

Detta uppdrag vänder sig till dig som läser ämneslärarprogrammet med Institutionen för Språkdidaktik som programansvarig institution

Som studentrepresentant i institutionsstyrelsen representerar du alla studenter vid din institution. Institutionsstyrelsen är det högst bestämmande organet på varje institution. Här fattas beslut om kurser, budget m.m. I styrelsen sitter prefekten, som agerar ordförande, studierektor och andra anställda på institutionen. 

Möten hålls en gång per månad och hålls på svenska. Posten som studentrepresentant är arvoderad och arvode utgår från de möten man deltagit i.

Frågor om uppdraget? Hör av dig till studiebevakare.larare@sus.su.se.

Doktorandrepresentant - Säkring av pedagogiskt utvecklingsarbete och lärares kompetensutveckling

Rektors beredning för utbildningsutvärdering och system för kvalitetssäkring (REBUS) arbetsgrupp för säkring av pedagogiskt utvecklingsarbete och lärares kompetensutveckling söker doktorandrepresentanter

För att utveckla kvalitetssäkringssystemet och förbereda Stockholms universitet för framtida utvärderingar har rektor inrättat en beredning, Rektors beredning för utbildningsutvärdering och system för kvalitetssäkring (REBUS). REBUS har i uppdrag att kartlägga och, i samarbete med vetenskapsområdena, utveckla universitetets kvalitetssäkringssystem för utbildning.

Denna beredning tillsätter nu en arbetsgrupp för säkring av pedagogiskt utvecklingsarbete och lärares kompetensutvecklig. I denna grupp ska studentkåren utse en studentrepresentant och en doktorandrepresentant.

Arbetsgruppen ses högst en gång i månaden.

Är du intresserad av att sitta som doktorandrepresentant? Kontakta doktorandombud Sara Elg på sara.elg@sus.su.se

Representant i institutionsstyrelsen vid institutionen för SlaBaFiNeTy

Som studentrepresentant i institutionsstyrelsen representerar du alla studenter vid din institution. Institutionsstyrelsen är det högst bestämmande organet på varje institution. Här fattas beslut om kurser, budget m.m. I styrelsen sitter prefekten, som agerar ordförande, studierektor och andra anställda på institutionen. 

Möten hålls en gång per månad och hålls på svenska. Posten som studentrepresentant är arvoderad och arvode utgår från de möten man deltagit i.

Frågor samt friformulerad intresseanmälan hänvisas till studiebevakare.humfak@sus.su.se.

Representant för kemi i Stipendieberedningen

Som Kemiska sektionens studeranderepresentant i Stipendieberedningen representerar du studerandeperspektivet vid granskning av ansökningar till donationsstipendierna, Liljevalch Jr:s resestipendium och Bendixsons stipendier åt docenter. Under din mandatperiod lär du dig mer om dessa stipendier och om hur en resonerar kring vilka sökande som tilldelas stipendier. Inga förkunskaper krävs. 

Mandatperiod: till slutet av 2019.
Frågor? Mejla studiebevakare.natfak@sus.su.se.